4080261408 |
Estratègies de pensament visible |
2020-2021 |
Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
29/10/2020 - 29/10/2020 (2 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
|
| |
|
L'activitat es realitzarà en format virtual |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Xerrada per descobrir propostes d'eines que ens ajuden a fer visible el pensament de l'alumnat i impulsar el pensament crític.
|
| |
Objectius |
- Aprofundir en la competència d'aprendre a aprendre, com a punt de partida, per a desenvolupar estratègies de pensament a l'aula
- Descobrir la importància de treballar a l'aula de forma explícita els processos de pensament
- Integrar aprendre a aprendre i aprendre a pensar
- Conèixer la fonamentació bàsica de la cultura de pensament a l'aula.
- Dissenyar i aplicar estratègies per a l'estimulació de pensament crític, creatiu i rigorós
- Els tipus de pensament i la seva estimulació
|
| |
Continguts |
- Pensament visible i cultura de pensament.
- Estratègies per entrenar el pensament a l'aula: seqüències, protocols, organitzadors gràfic, rutines, destreses.
- Mapes mentals
- Rutines de pensament: l'entrenament mitjançant patrons senzills.
- Les destreses de pensament.
- Seqüència de preguntes i construcció de significat
- Gràfics de visualització del pensament
- La metacognició: definició i contextualització
- Escales de metacognició
- Pensament crític, creatiu i rigorós.
- Pensament visible i cultura de pensament.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat
formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
crp-castellar@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
29/10/2020 |
- |
- |
|
| |